Vodič za jednostavno skladištenje: spisak stvari u mini skladištu

Home / Blog / Vodič za jednostavno skladištenje: spisak stvari u mini skladištu

By Toro Box, 7 avgust 2020

Obaveza je mnogo i neprestano narastaju, koncentracija i pamćenje su angažovani na svakodnevnim poslovima i zadacima – kako preko svega toga da pamtimo i šta smo i kako smestili u mini skladište?

Čest je slučaj da ljudi oklevaju da smeste svoje stvari u mini skladište zbog strepnje da će zaboraviti gde i šta su stavili, da će se nekako otuđiti od stvari koje vole i koje su im važne, da će izgubiti kontrolu.
Drugi slučaj koji često viđamo u Toro Box-u je da ljudi dođu u svoje mini skladište sa potrebom za nekom od svojih stvari, ali da nemaju pojma kako da je nađu u mnoštvu predmeta koje su smestili.
Istina je da su nam domovi i poslovni prostori prepuni, i da je teško setiti se šta smo sve imali, kupili ili dali nekome, gde smo nešto smestili smestili i kako ćemo pronaći ono što nam treba. Puno je razloga za glavobolju….

Srećom, rešenje postoji i izuzetno je jednostavno: napravite spisak! Popis svega što smeštate u skladište rešiće vaše probleme! Možda pravljenje spiska deluje kao posao više u sred velikog posla smeštanja stvari, ali prednosti su brojne:

• Imaćete uvid u stanje i lokaciju svojih stvari, i sigurnost da se ništa neće zaturiti ili da ćete zaboraviti gde je šta smešteno.

• U slučaju da morate nešto da uzmete iz skladišta, spisak će vam pomoći da to nadjete. Izbeći ćete preturanje po kutijama, nasumično traženje i pravljenje nereda.

• Pravljenje spiska je prvi korak u sredjivanju vašeg stana ili poslovnog prostora. Praveći ga, organizujete svoje stvari i prostor u kome se one nalaze. Prepoznajete šta vam je neophodno u vašem prostoru, šta se pakuje u skladište, a čega možete da se lišite.

Spisak možete da pravite uporedo sa smeštanjem stvari, ali ako ste propustili da to uradite – bez brige! Važno je da ga napravite i čuvate, u bilo kojoj fazi vašeg skladištenja. Jedno je sigurno – što pre počnete, manje ćete posla kasnije imati.

Korak 1: Organizacija je pola posla

• Počnite tako što ćete napraviti kategorije. Slične stvari, stvari slične namene ili stvari iz istog prostora čuvajte na istom mestu (posudje, kupatilo, spavaće sobe, alati, igračke….).
• Smeštanje i popisivanje počnite od kabastih stvari pa pređite na sitnije.
• Sitne stvari držite u kutijama. Na svakoj kutiji napišite šta sadrži.
• Nemojte oklevati da eliminišete stvari koje vam nisu potrebne. Zašto čuvati stvari koje vam godinama nisu bile na pameti? Nema razloga da iznajmljujete mini skladište za stvari koje ćete naposletku baciti!

Korak 2: Popisivanje stvari

Kada pravite spisak stvari, krenite iz jednog ugla prostora u kome radite i popisujte sadržaj jedne po jedne kutije, prateći sledeće korake:
• Izvadite stvari iz kutije
• Napravite listu svih stvari koje ste izvadili
• Ubeležite količine i broj istih stvari, prebrojte komplete (sudova, odevnih predmeta, sitnog inventara….)
• Vratite stvari u kutiju
• Kutiju i spisak obeležite istim nazivom (npr. Kuhinja 1)
• Spisak napravite u dva primerka, jedan zalepite na kutiju a drugi čuvajte za sve buduće potrebe
• Ponovite ove korake za svaku kutiju u sladištu

Korak 3: Napravite glavni spisak

Na papiru, u excel tabeli, u beleškama telefona – gde god! Važno je samo da glavni spisak postoji, i da vam je uvek pri ruci. Nije loše da imate spisak i u fizičkom obliku, kao odštampanu tabelu, i u elektronskoj formi na svojim uređajima. Neka vaš glavni spisak obuhvati sve što skladištite, u kategorijama i sa informacijama koje će vam omogućiti preglednost i pristupačnost. Količine, datumi, dimenzije – svi podaci koji će vam pojedostaviti organizaciju i smanjiti nered su dobrodošli. Možete se pomoći i kreiranjem mini mape prostora vašeg skladišta, koja će vam pomoći da stavku sa vašeg spiska locirate u prostoru, na polici, u kutiji….

Korak 4: Pratite promene i budite ažurni

I poslednje, ali nipošto manje važno: da bi bio od koristi, vaš spisak mora biti ažuran. Zato svaki put kada u vašem mini skladištu nešto dodajete ili oduzimate – ubeležite izmenu u spisku. Koliko god da je stvar mala ili velika, manje ili više važna – neka vaš spisak uvek sadrži tačne podatke o vašim stvarima.

Kontaktirajte nas za sve savete u vezi sa pakovanjem, skladištenjem i daljim nadzorom vaših stvari. Pomoći ćemo vam da efikasno koristite svoje mini skladište i tako pojednostaviti proces koji vam na početku može izgledati komplikovan. Podsećamo, njegova jedina svrha je pojednostavi i ulepša vaš život!